Škoda Octavia II 2004-

víte, že?....

Druhá generace Octavie se představila v roce 2004 na autosalonu v Ženevě. Oproti první generaci se vůz snažící se konkurovat i vozům střední třídy liší motorizací, modernější technikou i o něco robustnější karosérií.

Design nové generace, především pak přední partie, vychází ze stylu generace první. K tomuto stylu neodmyslitelně patří mohutná přední maska chladiče, ta ale získala lichoběžníkový tvar. Nárazník více splývá s karoserií. Do vnějších zpětných zrcátek byly integrovány blikače. Přední a zadní boční skla vozu dělí široké B-sloupky. Zadní světlomety přesahují hrany zádi a zasahují do boků.

Délka vozu je 4572 mm, šířka 1769 mm a výška 1462 mm, rozvor se zvýšil na 2578 mm. Zavazadlový prostor má objem 560 l, se sklopenými zadními sedadly je to dokonce 1350 l.

Octavia se představila ve třech stupních výbavy – Classic, Ambiente a Elegance. Od počátku byly k dispozici tři základní a devět metalických barev, tři barevné koncepty interiéru a dvanáct verzí čalounění podle stupně výbavy. Mezi standardní výbavu patří například čtyři airbagy, elektromechanický posilovač řízení nebo ABS. Mezi výbavou na přání se objevují mimo jiné parkovací a dešťové senzory, ESP nebo dvouzónová klimatizace.

Mezi motory se objevily zážehové agregáty 1,4 MPI/55 kW a 1,6 MPI/75 kW, dále 1,6 FSI/85 kW a 2,0 FSI/110 kW s přímým vstřikováním paliva. Kromě zážehových motorů doplnily nabídku i dva vznětové čtyřválce 1,9 TDI-PD/77 kW a 2,0 TDI-PD/103 kW.

Ještě téhož roku se představila Škoda Octavia Combi s objemem zavazadelníku 580 l (1620 l při sklopených zadních sedačkách).Zároveň bylo představeno kombi s pohonem všech kol (Octavia Combi 4x4) s motory 1,9 TDI nebo 2,0 FSI. Rok po uvedení druhé generace na trh přibyla sportovní verze Octavia RS. Ostřejší verze se dočkalo kombi i liftback. Octavia RS zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,3 s (kombi zrychlí na 100 za 7,5) a dosahuje maximální rychlosti 240 km/h (kombi dosáhne rychlost 238 km/h). Zážehový agregát doplnil turbodiesel 2,0 TDI o výkonu 125 kW.

V roce 2006 se na autosalonu v Paříži představila luxusní verze Laurin & Klement.

V roce 2007 bylo představeno kombi ve verzi Scout s ambicí konkurovat vozům ze segmentu SUV. Scout se liší od klasického kombi sedmnáctipalcovými koly, mohutnými oplastovanými nárazníky, boční lišty a nástavce prahů. Přední i zadní část vozu, motor a převodovku chrání zespodu ochranné kryty. O pohon všech kol se postaraly motory 2,0 FSI a 2,0 TDI PD ve spolupráci s mezinápravovou elektronicky řízenou spojkou Haldex, rozdělující točivý moment na nápravy podle aktuálních adhezních podmínek.

Na jaře 2008 vyměnila Škoda dvoulitrový diesel o výkonu 125 kW Octavie RS za nový dieselový agregát se stejnými dynamickými vlastnostmi, ale vybavený systémem Common rail. Nově se do příplatkové výbavy ostré Octavie dostala také automatická převodovka DSG.

Zdroj (převzato): wikipedia.cz

 

Nejprodávanější

2
137991213799
Značky
 
 
 
 
 
 

Stránka 1 z 14 - 665 položek celkem

Další produkty

Stránka 1 z 14 - 665 položek celkem

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.